klachtenregeling

Toch niet tevreden?

Als je rondloopt met een klacht over je fysiotherapeut

Natuurlijk doen jij en jouw fysiotherapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat je een klacht hebt over de behandeling of de manier waarop jouw fysiotherapeut met jou omgaat. Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor jezelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van onze praktijk.

 

In gesprek met de fysiotherapeut

Om te beginnen is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met je fysiotherapeut of contact op te nemen met onze praktijk. Het kan zijn dat je het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Neem dan iemand mee naar het gesprek, bijvoorbeeld een partner, een familielid of iemand anders die jij vertrouwt.

 

Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang. Bij Zorgbelang kun je ook een probleem melden in plaats van meteen een klacht in te dienen.

 

Waar kun je terecht met je klacht ?

Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kun je bij twee instanties met jouw klacht terecht: De Klachtencommissie en het Regionaal Tuchtcollege. Welke instantie je kiest, is afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Iedere commissie heeft namelijk een andere bevoegdheid om maatregelen te nemen. In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie jouw klacht. De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijvoorbeeld als je een advocaat inschakelt. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met jouw klacht om. Voor verdere informatie verwijzen wij je naar de pagina van het KNGF.